Top 10 News/TV channels in Bangladesh


Television is undeniably one of the most integral forms of entertainment and information dissemination in our daily lives. It not only offers a source of enjoyment but also serves as a vital platform for learning about the world around us. Television, in Bangladesh, plays a pivotal role in educating viewers about diverse civilizations, current events, lifestyles, scientific advancements, discoveries, and international issues. Its significance continues to burgeon with each passing day. So, let’s know about the Top 10 News/TV channels in Bangladesh. Bangladesh boasts a television landscape that comprises 34 TV channels, encompassing both private and government-owned entities. Among them, the top ten television channels in the country hold a distinct position in terms of viewership and influence.

In this dynamic media landscape, 30 private TV channels and 4 government-owned TV channels coexist, each contributing to the diverse content available to viewers. These channels cater to a wide spectrum of interests, from news and current affairs to entertainment and educational programming. As television channels continue to evolve and adapt to the changing media landscape, their role in shaping public opinion and providing valuable insights into the world remains paramount. These top ten television channels in Bangladesh are instrumental in keeping the populace informed and entertained, reflecting the ever-growing importance of television in our lives.

Interesting facts of Top 10 News/TV channels in Bangladesh

01. Around 45 privately owned television channels were permitted by the Government of Bangladesh as of 2019, of which thirty four are currently on air.

02. Television is the biggest medium for news in Bangladesh. There were 15 television stations in 1999.

03. NTV is owned by International Television Channel Limited, with Mosaddek Ali Falu, a businessman and former vice president of the Bangladesh Nationalist Party, being the channel’s chairman.

04. The banned channels are — Channel V, AXN, Fashion TV, Zoom, Ren TV, Gcop, Music India, Cine Max, The Music and Trendz. Bangladesh’s interim administration has launched a crackdown on corruption and vowed to improve law and order, since it took office after emergency was imposed in January.

05. BTV Dhaka – Bangladesh’s oldest and the main television station of Bangladesh Television, went on air on 25 December 1964 under Pakistan Television

List of Top 10 News/TV channels in Bangladesh

01Channel i1 October 1999
02ATN Bangla (Asian Television Network)15 July 1997
03BTV (Bangladesh Television)25th December 1964
04Independent TV28 July 2011
05NTV (National Television) 3 July 2003
06ETV (Ekushey Television)14 April 2000
07Bangla Vision31 March 2006
08GTV (Gazi TV)12 June 2012
09Somoy TV17 April 2011
10RTV Bangla26 December 2005

Channel I was initially broadcast on October 1, 1999. It is Bangladesh’s first digital channel. The Impress Group is the owner of this channel. Impress Group began as a textile company and eventually joined a television station with the assistance of Faridur Reza Sagor. Faridur Reza Sagor is now the chairman of channel I TV.Impress Telefilm was established first, producing a short mini-series and one-off shows for Bangladesh Television. It used to broadcast pre-recorded programming 12 hours a day in its early days. It began airing 24 hours a day within two years of its establishment.This channel is now broadcasting in Bangladesh, South Asia, and North America. It has the largest market share in Bangladesh’s non-earthy channels. “Hridoye Bangladesh” is the channel’s watchword.

On July 16, 1997, ATN Bangla was launched as a digital cable TV station in Bangladesh. It is Bangladesh’s first satellite-based television channel. The chairman of this channel is Dr. Mahfuzur Rahman, who is well-known in his own country.The studio for this channel is in Dhaka. Currently, the station broadcasts across Bangladesh, South Asia, the Middle East, Europe, and North America. They transmit a variety of programming such as movies, news, plays, chat shows, and so on.”Amrao Pari” was one of this Channel’s most popular shows. In 2004, this program won the International Children’s Day of Broadcasting Award. The film is based on the true incident of a nine-year-old child named Abul Khaer, who blocks a train following a calamity.

Bangladesh Television (BTV) debuted on December 25, 1964. It is Bangladesh’s first public broadcaster TV station. Bangladesh Government is the owner of this channel. This channel has been broadcasting since Pakistan’s inception. It was known as “Pakistan Television” at the time. It was renamed “Bangladesh Television” after winning the liberation war in 1971.The channel’s programming is transmitted from Rampura, Dhaka. This channel’s sibling channels include BTV World, BTV Chittagong, and Sangsad Bangladesh. This channel’s broadcast range includes Asia, the Middle East, and Africa. According to a poll, approximately 2 million Bangladeshis watch BTV via the network’s 17 relay stations. Notun Kuri, Sisimpur, Ittyadi, Alif Laila, Godzilla, Samurai X, Mr. Bean, Charlie Chaplin, and others are among the most popular TV series.

On October 20, 2010, Independent TV began their journey. This channel’s studio is located in Tajgaon, Dhaka. The channel is owned by the Beximco corporation, which is the most well-known and largest in Bangladesh. Salman F Rahman is the channel’s chairman.It is one of Bangladesh’s most popular news networks. It mostly transmits political news, sports news, entertainment news, sports news, international and national current affairs news, and other programming. This channel broadcasts news 24 hours a day, seven days a week. “Taalash” is the most popular TV show on this channel. This show exposes the people to many societal crimes.

Bangladesh’s National Television (NTV) was first broadcast in February 2003. National Television is owned by Musaddek Hossain Falu. In Bangladesh, he is a well-known businessman and politician. He held the position of Vice-President of the “Bangladesh Nationalist Party.” Al-haj Mohammad Mosaddak Ali is the channel’s chairman and managing director.”Somoyer Shate, Agamir Pothe” is the channel’s watchword, which stands for “Toward the Future with Time.”This station transmits a variety of programs, including movies, dramas, news, political, religious, and chat shows, among others. In general, it is a television station that focuses on entertainment. Tumakei Khujche in Close-Up Bangladesh is a popular reality show on this channel. The broadcast area of this channel includes Bangladesh, Africa, Asia, Europe, Australia, and North America. It is located on the sixth floor of BSEC BHABAN in Karwan Bazar, Dhaka.

Ekushey Television, sometimes known as “ETV,” is a well-known television channel in Bangladesh. The channel went live on April 14, 2000. Initially, this private TV channel broadcasted national and international news in Bangladesh. This channel was closed owing to technical difficulties from 2002 until 2005. They resumed their journey on 14 April 2005. Md. Saiful Alam is the chairman of this well-known television channel.His young journalist teams generated purposeful and investigative pieces after establishing a new technique of journalism. This channel’s most well-known children’s program was Muktokhabor. They also have a lot of popular TV shows like Ekusher Dupure, Kenakata, Shobdo Jabdo, Ekatturer Ei Diney, and so on.The channel is based in Dhaka’s Karwan Bazar. This channel’s catchphrase is “poribortone Ongikarboddho,” which translates to “Committed to Change.”

Bangle Vision TV channel debuted on March 31, 2016. Shamol Bangla Media Ltd is the owner of this television channel. This channel’s chairman is Abdul Haque, while its managing director is Mohammad Aminul Haque. This channel was previously known as Zee TV before being renamed Bangla Vision. This channel’s watchword is “Dristi Jure Desh,” which English for “Country across the vision.”Bangla Vision is best known for its drama shows and special Eid programming. The station also aired movies, news, chat shows, and other programming. This channel’s well-known shows include Sundorjer Kotha, Amer Ami, Rannaghor, Moner Kotha, and others. They used the ‘Apstar 7’ satellite to broadcast their TV shows.

Gazi TV channel debuted on June 12, 2012. Gazi Satellite Television Limited is the proprietor of this TV channel. Golam Dastagir Gazi has been the chairman of this channel from its inception. He also serves as the director of the Gazi Group.Gazi television transmits a variety of TV programmes, including dramas, movies, sports, discussion shows, and news. Sports, particularly cricket, are the most popular TV shows on this channel. BCB sold the channel the right to broadcast TV from 2014 to 2020. This channel’s headquarters are located at 25 Segun Bagicha, Dhaka. The Bangabandhu-1 satellite is used to broadcast television shows throughout the country.

Somoy TV began their journey on April 17, 2011. Somoy Media Limited is the channel’s owner. Mr. Fazlur Rahman is the channel’s chairman. This TV channel’s catchphrase is “Somoyer Proyojone Somoy,” which translates as “Time in Need of Time.”This television channel focuses primarily on news programs. People can acquire news from this channel whenever they desire. “Shompadokiyo” and “Somoy Songlap” are the most popular TV shows on this channel.The channel’s headquarters are located at 89, Bari Uttam CR Dutta Road, Banglamotor, Dhaka-1205. The channel has nine Bureaus and more than 56 district correspondents who can gather information at any time.

RTV is one of Bangladesh’s most well-known private television stations. On December 26, 2005, the channel began its voyage. Bangla Media Corporation Limited is the channel’s owner. This channel’s catchphrase is “Aaj ebong Agamir,” which translates to “Today and Tomorrow.”On February 26, 2007, a fire broke out at its headquarters. As a result, several people were injured, and three people perished in the disaster. As a result, the channel was closed for a period of time. The channel’s programming is transmitted from BSEC BHAVAN in Karwan Bazar, Dhaka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like